Loading

گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم

گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم

aks_2

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابسته با حضور علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران، حجت‌الاسلام ابوترابی فرد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزیر ارشاد و جمعی از روسای اتحادیه‌های چاپ در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران افتتاح شد.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در این مراسم در سخنانی گفت: راهبرد اقتصاد مقاومتی که این روزها بسیار آن را می‌شنویم، نقشه راهی است برای دستیابی به همین هدف، در این میان نقش بنگاه‌های اقتصادی و صنایع چاپ و بسته‌بندی در راهبرد فراروی جمهوری اسلامی نقش تعیین‌کننده و بسیار موثری خواهد بود. امروزه رشد و توسعه چاپ در کشور علامتی روشن در رشد و توسعه فرهنگ و توجه به مقوله علم است.

ابوترابی‌‌فرد تصریح کرد: رشد و توسعه صنعت بسته‌بندی نیز علامتی روشن بر رشد صنعت اقتصاد و تولید در کشور است لذا صنعت چاپ اگر خود به عنوان یک نهاد موثر در اقتصاد متحول شود نقش‌های مهمی در تولید ثروت ایفا می‌کند و نقش محوری در ارائه نقشه راه تولید دانش، فرهنگ و رشد اقتصادی دارد.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه صنعت چاپ در خاورمیانه گفت: به طور جدی رشد چاپ ایران در مقابل کشورهای همسایه مایه تاثر و نگرانی است، این در حالی است که آنها پیشینه دو قرن فعالیت ما در صنعت چاپ را ندارند، امروز از پیشکسوتان تقدیر شد این پیشکسوتان سرمایه‌های مهمی برای حرکت این صنعت هستند. شرایط ویژه کشور بر ما لازم می‌دارد که نژاه ویژه‌ای به این صنعت داشته باشیم و با تعریف نقشه راه حرکتی قابل قبول در این حوزه داشته باشیم. باید راه را برای تحول در صنعت چاپ هموار کنیم.

وی ادامه داد: نباید تعرفه‌ها را به عنوان عاملی تاثیرگذار در نظر بگیریم. اگر تعرفه‌ها قرار بود در تحول تاثیرگذار باشند، در صنعت خودروسازی اکنون باید مقام اول در کل تاریخ خودروسازی داشته باشیم. افزایش و کاهش تعرفه‌ها را نباید معیاری برای تحول دید، تحول در میان نگرش، تفکر علمی و تلاش کارآفرینان و مدیران مربوطه به این حوزه شکل می‌گیرد. امروز آنچه که نقش اول را در خلق ثروت ایفا می‌کند، دانش، علم و تبدیل دانش به فناوری است. با عقبه قدرتمند علمی باید برای تحول در صنعت چاپ قدم برداریم.

ابوترابی‌فرد اضافه کرد: امروز نیروهای کارآزموده و صاحب تجربه در صنف چاپ حضور دارند که باید به معنای واقعی کلمه پشتوانه صنعت چاپ قرار گیرند. ما در مجلس شورای اسلامی آماده‌ایم تا نظرات و خواسته‌های نیروهای کارآمد و صاحب‌نظر صنعت چاپ و بسته‌بندی را احصا کنیم و خروجی آن را در جلسات مجلس پیگیری کنیم. بنده به عنوان فردی که در فضای مسائل سیاسی و اقتصادی کشور قرار دارم می‌گویم ما از سرمایه‌های گرانبهایی برخورداریم و تمام امکانات در کشور ما فراهم است فقط باید موانع فراروی حرکت را شناخته و موانع را برداریم. آنگاه است که راه برای رشد اقتصاد ملی هموار خواهد شد.